.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خاتمی و سکوت برخی فرزندان شهدا



امام جمعه موقت تهران گفت: اگر شهدا ببينند كه فرزندانشان در موضع سكوت يا بي‌طرفي در برابر نظام جمهوري اسلامي قرار گرفته اند، روح آنها رنجيده مي‌شود.

به گزارش فارس آيت‌الله سيد‌احمد خاتمي در مراسم جشن ديدار با پدر آسماني كه پنجشنبه گذشته در تالار سيد الشهدا (ع) برگزار شد، با تبريك ولادت حضرت علي (ع) اظهار داشت: ما بايد به طور مداوم در پي نوآوري و ابتكار براي ماندگاري فرهنگ شهادت باشيم.
وي گفت: اگر برنامه‌ها يكنواخت باشد كم‌كم جاذبه خود را از دست خواهد داد و ابتكار فرزندان شاهد در برپايي مراسم جشن ديدار با پدران آسماني ستودني است.
امام جمعه موقت تهران افزود: جشن ديدار با پدران آسماني ابتكار خود فرزندان شاهد بوده است و در واقع همين انتظار نيز از فرزندان شهدا مي‌رود كه در پي زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت باشند.
آيت‌الله خاتمي با اشاره به اينكه تجليل از پدران آسماني هم وظيفه الهي و هم وظيفه انساني است، تاكيد كرد: از اين جهت يك وظيفه الهي است كه خداوند فرمود هرگز شهدا را مرده مپنداريد و همواره آنها را مودبانه ياد كنيد.
وي با اشاره به اينكه واژه شهيد يك واژه كاملا اسلامي است، تصريح كرد: گذشت زمان نبايد كاري كند كه مجلس بزرگداشت شهيد مانند مجلس ختم شود.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: امروزه تمام شخصيت‌هاي جهان به مقامات دنيوي خود شناخته مي‌شوند اما شهدا شخصيت‌هايي بهشتي هستند و به قدري مقامشان والا بوده كه اگر از مسيري عبور كنند، انبيا به پاس احترام آنها قيام خوهند كرد.
آيت‌الله خاتمي با اشاره به اينكه فرزندان شهدا بايد به خود ببالند، اظهار داشت: عطر شهادت لمس كردني است و قابل توصيف نيست.
وي در خصوص وظيفه انساني پاسداشت از مقام شهيد گفت: امروز در تمام دنيا مجسمه‌اي به نام سرباز گمنام درست مي‌كنند كه نماد تجليل از فداكاران آن كشور است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه احترام به فداكاران يك هنجار اجتماعي است، افزود: شهداحق امنيت و آرامش بر گردن ما دارند.
آيت‌الله سيد‌احمد خاتمي تصريح كرد: ما با دشمني رو به روبوديم كه اعلام كرده بود 3 روز تهران را فتح خواهد كرد ولي چه كساني 8 سال در برابر تمام دنيا ايستادگي كردند و در نهايت دشمن را به زانو در آوردند؟
وي ادامه داد: بنابراين اين سخن گزاف نيست كه بگوييم شهدا ولي نعمت مردم ايران هستند؛ زيرا آنها نعمت آرامش و امنيت را براي ما رقم زدند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه تكريم شهدا داراي 2 بخش است، خاطرنشان كرد: بخش اول همين برنامه‌ها و جشن‌هايي است كه براي شهدا گرفته مي‌شود ولي بخش دوم كه مهمتر از قسم اول است، تلاش براي ماندگاري آرمان شهداست.
آيت‌الله خاتمي اظهار داشت: شهدا بر اساس آرماني مقدس قدم در ميدان جهاد گذاشتند كه اگر آن آرمان آسيب ببيند در واقع مقام شهيد آسيب ديده است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اين سخن شهيد مطهري كه همه مردم مديون شهدا هستند ولي شهدا مديون هيچ كسي نيستند؛ زيرا آنها از بالاترين كالا كه جان است گذشتند و آن را تقديم خدا كردند، گفت: همه مديون شهدا هستيم و در اين عرصه هر كاري انجام شود، در حقيقت اداي دين به شهدا است.

* بي‌طرفي فرزندان شهدا در برابر نظام روح شهيد را رنجيده مي‌كند

وي با اشاره به اينكه شهدا ناظر بر اعمال نزديكان و بستگان خود هستند، افزود: انتظار شهدا از بازماندگانشان اين است كه پاسدار نظام جمهوري اسلامي ايران باشند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: روح شهيد رنجيده مي‌شود اگر ببيند فرزندش در موضع سكوت يا بي‌طرف در برابر نظام جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است.
آيت‌الله خاتمي تاكيد كرد: شهدا گل عمر خود را تقديم اسلام كردند تا اين نظام استقرار يابد و تعالي پيدا كند و در ادامه نيز انتظار دارند كه فرزندانشان در خط مقدم حمايت از نظام اسلامي باشند.
وي خاطرنشان كرد: نظام اسلامي يعني قانون اساسي، ولايت فقيه، تاييد مسئولان خدمتگزار و حمايت ناصحانه است.
امام جمعه موقع تهران افزود: حمايت ناصحانه به اين معنا است كه از يك طرف خوبي‌ها را ديدن و از آنها تجليل كردن و از طرفي با مشاهده موارد ضعف، انتقاد كردن و ارائه راه حل است.
آيت‌الله خاتمي گفت: ما تملق را حمايت نمي‌دانيم، حمايت اين است كه مردم نظام را از خود ببينند و نقاط قوت را تشويق كنند و نقاط ضعف را صريح و شفاف بيان كنند.

*محور بصيرت پيروي از رهبري آيت الله خامنه اي است

آيت‌آلله خاتمي با اشاره به اينكه نظام اسلامي از تملق بيزار است، اظهار داشت: انتظار از خانواده شهدا حمايت اين نظام است و عرصه بي‌طرف، سكوت و خداي ناكرده ضديت با انقلاب در شان خانواده شهدا نيست كه البته مي‌بينيم كه آنها همواره در خط مقدم دفاع از اين نظام بوده و هستند.
وي با اشاره به اينكه انتصاب مسئوليت آور است، ادامه داد: خانواده شهدا هر رفتاري داشته باشند در 2 سبد ريخته مي‌شود كه يك سبد خود آن فرد و ديگري سبد شهيد است.
امام جمعه موقت تهران گفت: فرزندان شهدا بايد با عنصر وارستگي و تهذيب نفس ضرب‌المثل تقوا، عفاف و پاكدامني باشند تا بتوانند زينتي براي شهيدان خود باشند.
آيت‌الله خاتمي با اشاره به دانش افزايي در ميان فرزندان شاهد، تاكيد كرد: آينده كشور را تعهد و تخصص رقم مي‌زند كه اگر تعهد باشد ولي تخصص وجود نداشته باشد، آينده رقم نخواهد خورد.
وي در پايان با اشاره به عنصر بصيرت خاطرنشان كرد: امروز محور بصيرت و راه سعادت و سربلندي كشور اسلامي ايران ولايت‌مداري و پيروي از رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مدظله العالي) است


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 تير 1389
آخه فرمایش می کنیدا؟؟؟ اگر فرزندان شهداء سکوت را بشکنند که باید کهریزک تشریف ببرن! مگه به اون های دیگه که اظهار نظر کردند مدال دادید که می خواهید بقیه هم حرف بزنن؟؟؟؟ شفاف بگین که فقط تایید کردن دولت را می خواهید نه نظر خانواده معظم شهدا را
رضا 6 تير 1389
خانواده شهيد همت -باكري - بهشتي- رجايي- محمدمنتظري- جهان آراو....
چه ظلمهاي مضاعفي كه به علت حق گويي تحمل ميكنند
شما فقط مجيز گويي ميخواهيد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.129 seconds.